MVO
It is your determination and persistence
that will make you a successful person.
- Kenneth J. Hutchins -
Maatschappelijk Verantwoord
Ondernemen
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
zien wij als onze verantwoordelijkheid voor de
effecten van onze besluiten en activiteiten op de
maatschappij en het milieu door transparant en
ethisch gedrag
(Bron: ISO 26000).
Dit houdt in dat wij hierin willen groeien om aandacht te hebben voor
mensenrechten, consumentenbelangen en sociale, ethische en
milieukwesties in hun activiteiten en kernstrategie integreren in
nauwe samenwerking met onze stakeholders om:
-
zoveel mogelijk gedeelde waarde te creëren voor hun
eigenaren/aandeelhouders en voor hun andere stakeholders en
de
samenleving als geheel;
-
mogelijke negatieve effecten op te sporen, te voorkomen en te
verminderen.
Meerwaardecreatie in drie dimensies
MVO streeft systematisch naar economische (Profit), sociale (People)
en milieu (Planet) verbetering. Dit wordt ook wel de'triple P
bottomline' genoemd.
Profit:
goederen en diensten voortbrengen met meerwaarde als maatstaf
voor de maatschappelijke waardering ervan.
People:
de gevolgen voor mensen en maatschappij binnen en buiten de
onderneming.
Planet:
de effecten op het natuurlijke leefmilieu.
De drie dimensies beïnvloeden elkaar, vullen elkaar aan en komen
soms met elkaar in conflict. Het zoeken naar een evenwicht is dan ook
één van de grote uitdagingen in MVO.
Wij zien MVO als een business opportuniteit en niet uitsluitend als
een risico of extra verplichtingen.
Sinds 2016 zijn we trots het kwaliteitslabel “Kwaliteitsvol
Ziekenvervoer” gekregen te hebben.
Met dit certificaat tonen wij aan te voldoen aan de verwachtingen van
klanten / patiënten en dat wij de zorg- en dienstverlening continu
willen verbeteren met kwaliteit en service.
Op 17 maart 2006 richtte de Vlaamse Regering een onafhankelijke
commissie niet-dringend liggend ziekenvervoer op. De commissie
kreeg de opdracht minimum- kwaliteitseisen voor het niet-dringend
liggend ziekenvervoer te bepalen, te actualiseren en de voortgang
ervan te bewaken.
In 2009 stelde de commissie een kwaliteitscharter op om de veiligheid,
het comfort en de hygiëne van de patiënt beter te waarborgen tijdens
het niet-dringend liggend ziekenvervoer. Er worden o.a. eisen gesteld
met betrekking tot de organisatie van het ziekenvervoer, het
personeel en hun opleiding en de uitrusting van de ziekenwagens. Dit
charter werd met medewerking van Vinçotte getoetst aan de praktijk.
Vinçotte is dan ook de enige certificeerder met ervaring in dit charter,
daarenboven hebben deze auditoren ook allen een grote expertise op
vlak van secundair ziekenvervoer.
Cijfers vind je terug op de hoofdwebsite.
SOCIAAL
ADRES
Vlassenhout 14
9200 Dendermonde
CONTACT
info@ambulancecentrum.net
24/7 052-20.20.20